Basisschool Meander - Reuver
MENU

Klachtenregeling

Klachtenregeling
Kerobei is een organisatie die nadrukkelijk streeft naar kwaliteit en vernieuwing,
waarbij veel ruimte wordt geboden aan professionals en de omgeving. Professionals
krijgen de ruimte om kwalitatief goed onderwijs te leveren en doen dit in de meeste
gevallen in een succesvol samenspel met ouders/verzorgers. Waar mensen werken
kunnen echter ook misverstanden ontstaan, fouten worden gemaakt of kan de
communicatie beter. Dat geldt ook voor het onderwijs op school en dus kan er soms
sprake zijn van een klacht. Een klacht dwingt ons weer eens kritisch naar onze
processen en communicatie te kijken en daar waar nodig te verbeteren. Een klacht is
in onze visie daarmee een krachtig instrument voor kwaliteitsverbetering.
Het College van Bestuur neemt de verantwoordelijkheid om klachten op een
professionele en zorgvuldige wijze te behandelen. Daarom is er een
Klachtenregeling.
Klachten en signalen worden altijd eerst binnen school besproken. Ons streven is dat
we er samen uitkomen. Op iedere school van Kerobei is er een interne
vertrouwenspersoon aanwezig voor vertrouwelijke kwesties en klachten. De interne
vertrouwenspersoon behandelt zelf geen klachten, maar bewaakt wel de voortgang
van de klachtafhandeling.
Voor degene die liever niet direct een klacht aan de school wil voorleggen
bijvoorbeeld omdat zij zich onvoldoende gehoord voelen, heeft Kerobei externe
vertrouwenspersonen. Zij zijn niet in dienst van Kerobei en zijn daarmee
onafhankelijk.
Voor ouders en leerlingen:  

    Mevrouw Marjan Klaassen
    Mevrouw Loes Kempen
    GGD Limburg-Noord
    T: 088-1191291

Voor ouders, leerlingen, medewerkers en overige betrokkenen: 

Mevrouw Jeske de Fretes    T: 06-21293342

Op bs Meander is de interne vertrouwenspersoon Leonie Simons. Elke ouder en elk
kind kan contact met haar opnemen als er problemen zijn. Het gesprek wordt altijd
vertrouwelijk behandeld en er worden geen stappen gezet zonder uw toestemming of
die van uw kind.
Tijdens het gesprek zal bekeken worden op welke manier de problemen naar ieders
tevredenheid opgelost kunnen worden. Soms is het goed om de klacht door te
verwijzen naar de externe vertrouwenspersonen van Kerobei of naar de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.